BETINGELSER & VILKÅR

Generelle oplysninger:

Filato ApS                                                               
Havnestræde 2A
4720 Præstø
CVR: 27528503

Ansvaret for afhentning af pakken er kundens og ikke Filato ApS eller Post Danmarks. Sendes pakken retur til Filato ApS fordi den ikke er afhentet inden fristen hos post Danmark skal der betales fragt for gen sendelse (39-59). Filato.dk tager forbehold for afvigende farvegengivelse på billeder af produkter.

Definitioner

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. IP-adressen opbevares så længe, det er nødvendigt i forhold til en eventuel politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!

Man kan valgfrit få sin e-mail adresse optaget på en mailingliste hos Filato ApS, således at man løbende modtager nyheder og anden information fra Filato ApS. Denne service kan til enhver tid tilmeldes og frameldes som man ønsker.

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos www.Filato.dk på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.

Personoplysningerne registreres hos Filato Apsog opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på filato.dker Lennart Øster. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@filato.dk

Reklamation

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Filato ApS
Havnestræde 2A
4720 Præstø

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Kopi af fakturaen skal medsendes til Filato ApS i forbindelse med anvendelse af reklamationen. 


Du skal samtidig være opmærksom på at såfremt du sender en vare retur der ikke er fejl på, refunderer Filato ApS ikke fragten og du skal selv afholde udgifter til gen-forsendelse

OBS: Du bedes benytte vores Returportal når du skal sende varerne retur. Med vores pakkeportal opnår du billigere priser på retur varer. Du kan også vælge at sende med frimærker.

Du finder vores Retur Portal her https://retur.pakkelabels.dk/filato

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Klageadgang:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Fortrydelsesret

Fortrydelsesret

Vi gør opmærksom på at nedenstående fortrydelsesregler udelukkende gør sig gældende ved forbrugerkøb via vores webshop, dvs. privatkøb. Reglerne finder dermed ikke anvendelse ved handelskøb eller ved varer købt i vores fysiske butik.

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved info@filato.dk/71990070 eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i disse betingelser. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har k
øbt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Erhverv/B2B kan ikke fortrudes uden skriftlig aftale

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Vi anbefaler at du sender varen retur som pakke med Post Danmark, da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.

Værdiforringelse

Såfremt varen ikke er i original stand vil dette betyde at varen er 100% forringet. Særligt for garn gælder det at banarollen ikke må være brudt, da vi ikke kan påvise at garnet har samme indfarvning

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Varen kan sendes til

Filato ApS
Havnestræde 2A
4720 Præstø

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse i butikkens åbningstid.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Undtaget fortrydelsesretten: 

NB. Købe opskrifter kan IKKE fortrydes da det er et virtuelt leveret produkt. Det vil sige at opskrift sendes til din mail og derfor er det ikke muligt at annullerer en ordre når opskriften først er modtaget.

Fragt og levering

Alle vores fragtomkostninger er en kombination af porto, håndtering og ekspeditionsgebyr. Det er samlet under et navn. Fragt

Vi sender altid som pakkepost med Post Danmark. Dog vil der være undtagelser. Hvis vi eftersender garn, eller du alene har bestilt en gratis vare, så sendes dette som B post. Bestiller du andre vare sammen med f.eks. restforsendelser eller gratis gaver så vil det blive sendt som alm. Pakkepost. 

Fragtpriserne gælder for Danmark

39 kr uden omdeling
59 kr. med omdeling.

Leveringstiden er typisk 1-2 dage. Alle lagervare sendes samme dag hvis ordre afgivet inden kl. 14 i butikkens åbningstid,

Udlandsfragt

For udenlandske priser på fragt oplyses dette ved at vælge land når du indtaster dine købsoplysninger. Fragten beregnes ud fra vægt og land.
Såfremt at du ikke afhenter pakken eller vælger at den skal sendes retur til os, bliver FIlato pålagt returfragtsafgiften, hvilket bliver fratrukket din bestilling. Dette gælder særligt lande med indfortoldning, hvor den fragten modregnes begge veje

Indfortoldning til lande som Norge mv, er det købers ansvar at vide om der købes under grænsen for told og moms. Såfremt pakkersendes retur grundet nægtet modtagelse udbetales fragten ikke.

Told

Indfortoldning er et gebyr som modtager tidligere skulle betale. Vær opmærksom på at selve told afgiften og import momsen fortsat skal betales af modtager. Ligeledes er det købers ansvar at kende beløbsgrænser for toldfrit køb i det pågældende land.

Betaling

Vi modtager Dankort, Visa, Master, Maestro, Visa Electron og MMaster Debit
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Du kan også betale via ViaBill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din

månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Læs mere her: www.viabill.com/kredit   

Handelsbetingelserne er senest opdateret 10.3.2018

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Filato ApS
Havnestræde 2A
4720 Præstø
Tlf: 71990070
E-mail: info@filato.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________